E-Devlet sistemine nasıl girilir? E-Devlet sistemi üzerinden hangi işlemler yapılır?

E-Devlet sistemi, kamu hizmetlerinden daha kolay ve daha hızlı yararlanılmasını sağlar. Kamu kurumlarının iş yükünü azaltan sistem, vatandaşların da sıra bekleme derdi olmadan işlemleri yapmasına olanak veriyor. Kamu kurumları tarafından verilen pek çok hizmetin online olarak verildiği E-Devlet sistemine nasıl girilir? E-Devlet şifresi nasıl alınır?

Milyonlarca vatandaş tarafından kullanılan E-Devlet sisteminde, 300’den fazla kurum hizmet veriyor. Kayıtlı kullanıcı sayısının 33 milyonu geçtiği sistem ile vatandaşlar işlemlerini zaman tasarrufu sağlayarak yapabiliyorlar. E-Devlet ile trafik cezası sorgulama işleminden tapu bilgisi sorgulama işlemine, 
SGK hizmet dökümü belgesi sorgulama işleminden askerlik belgesi sorgulamaya kadar pek çok işlem yapılabiliyor. 
 
Yukarıda verilen link bilgilendirme amaçlıdır. 
 
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR? E-DEVLET ŞİFRESİ İLE SİSTEME NASIL GİRİLİR?
 
E-Devlet sisteminde işlem yapabilmek için sisteme www.turkiye.gov.tr internet sitesi üzerinden girilmesi gerekiyor. Giriş için birden fazla seçenek bulunuyor. Bu giriş seçenekleri; E-Devlet şifresi, E-İmza, mobil bankacılık, T.C. kimlik numarası ve internet bankacılığıdır. E-Devlet şifresi, kayıtlı kullanıcılar tarafından en çok tercih edilen giriş seçeneğidir. E-Devlet şifreniz yoksa, en yakın PTT şubesine giderek şifre talep edebilirsiniz. Şifre size kapalı zarf içinde 2 Türk Lirası karşılığında verilir. E-Devlet şifresi ile kişiye ait işlemler yapılabildiği için, şifrenin başkalarıyla paylaşılmaması gerekir. E-Devlet şifresi PTT şubesinden alındıktan sonra, T.C. kimlik numarası ile birlikte turkiye.gov.tr internet sitesi üzerinden giriş yapılır. 
 
E-Devlet sistemine giriş yapıldıktan sonra ekranda yer alan menüde ‘’e-Hizmetler’’, ‘’Kamu Kurumları’’ ve ‘’Belediyeler’’ bağlantıları kullanılarak istenilen işlemler, kurumlar üzerinden yapılabilir. Kurumlar tarafından verilen hizmetler, kendi menüleri içerisinde yer alır. Aranan hizmete daha kolay ulaşabilmek için ekranın üst kısmında yer alana arama kutucuğu da kullanılabilir.
 
E-DEVLET ŞİFRESİ UNUTULURSA NE YAPILMALIDIR?
 
E-Devlet şifresi unutulursa sistem üzerinden gerekli işlemlerin yapılmasının ardından yeni şifre oluşturulabilir. Sistem üzerinde yeni şifre oluşturabilmek için, daha önce sistem giriş yapıldığında cep telefonu numarasının kayıt edilmiş olması gereklidir. Sistem cep telefonu numarası kayıt edilmemişse, PTT şubesine gidilerek yeni şifre alınması gerekir. 
 
E-Devlet şifresi, PTT şubesinden verildiğinde akılda kalıcı bir şifre verilmeyebilir. Bu nedenle şifre değişikliği yapılmak istendiğinde sisteme giriş yapıldıktan sonra ‘’Benim Sayfam’’ bağlantısına girilmelidir. ‘’Benim Sayfam’’ bağlantısı altında açılan menüden ‘’Şifre ve Güvenlik’’ bağlantısına girilir ve yeni şifre oluşturma işlemi gerçekleştirilebilir. 
 
E-DEVLET SİSTEMİNDE HANGİ İŞLEMLER YAPILABİLİR?
 
E-Devlet sistemine her geçen gün yeni bir hizmet ekleniyor. Şu an için yaklaşık 2 bin hizmetin verildiği E-Devlet sisteminde 3 milyondan fazla kayıtlı kullanıcı bulunuyor. E-Devlet sistemi ile en çok işlem gerçekleştirilen kurumlar arasında Sosyal Güvenlik Kurumu, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Gelir İdaresi Başkanlığı yer alıyor. Sistem ile kullanıcılar tarafından en çok gerçekleştirilen işlemler ise; SGK hizmet dökümü belgesi sorgulama işlemi, araç plakasına yazılan ceza sorgulama işlemidir. Bunlar dışında da kullanıcılar pek çok işlemi kısa süre içerisinde gerçekleştirebilirler. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kasko Satın Alırken Nelere Dikkat Ediyoruz?

Plakaya yazılan trafik cezası E-Devlet'te nasıl sorgulanır?

İkinci el taşıt kredisi nedir, nasıl alınır?